Copywriting berichten voor week 22 en 23

Hierbij een overzicht van mijn blogposts van de afgelopen twee weken over tekstschrijven en copywriting. Enjoy!

Zondag 12 juni - De meest essentiële vraag...

Ik ben een tekstschrijver. Ik schrijf met een resultaat voor ogen. Het gewenste resultaat van mijn klant. Tot zover simpel. Toch kan tussen het gewenste resultaat van mijn klant en mijn eerste concept wel eens wat misgaan. Waarom? Omdat we vaak de meest essentiële vraag aan elkaar vergeten te stellen...

Woensdag 8 juni - Onthullen of verbergen? Verklaren of compliceren?

Laten we eerlijk zijn… Ongeacht je branche of niche, de verschillen tussen concurrenten lopen vaak niet zoveel uiteen. Of zijn zelfs simpelweg te verwaarlozen. Een ander kleurtje. Een andere fabriek. Een ander logo. Je bent niet uniek. Je bent niet exclusief. You are not a unique snowflake. En het belangrijkste: je bent niet alleen.

Dinsdag 7 juni - Tekstschrijven en de hogere kunst van het schrappen

Schrijven is schrappen. Iedereen die schrijft, kent dit cliché ongetwijfeld. En toch is het voor velen van ons moeilijk om het mes te zetten in onze kleine meesterwerken. Die ene prachtige volzin, moet die echt sneuvelen? Hoe krijg je het toch over je hart om die mooie woorden te schrappen? Simpel. Door te toetsen of deze woorden bijdragen aan het resultaat.

Zondag 5 juni - Input is output
Tien D´s voor een aangename samenwerking met een tekstschrijver

Input is output. Het is een bekende uitspraak in de wereld van de tekstschrijver. Hoe meer input de klant geeft, des te beter het resultaat. Hoe meer inzicht in de verwachtingen, des te beter hieraan kan worden voldaan. Bovendien is de inputfase een belangrijk beginpunt voor de samenwerking. Het zorgt dat we het ook over de langere termijn met elkaar eens kunnen zijn. Duidelijkheid is hierbij dus essentieel. Hieronder tien tips voor een heldere start.

Donderdag 2 juni - Zullen we samenwerken?

De kracht van een overtuigende tekst zit er niet in de lezer te belazeren. Hoewel het voor de buitenstaander misschien lijkt alsof wij tekstschrijvers alles in het werk stellen om de lezer om de tuin te leiden, is dit een misvatting. We zijn geen gladde verkopers. We bungelen geen snoepjes voor je neus. Nou ja, niet altijd...

Dinsdag 31 mei - De vijf E’s voor elke tekstschrijver 

Tekstschrijver zijn... lijkt het je wel wat? Maar weet je nog niet zeker of jouw toekomst hier ligt? Hieronder vijf punten of eigenschappen waarvan ik denk dat ze helpen als je hier als tekstschrijver/copywriter in ruime mate over beschikt. Vijf eigenschappen die horen bij het vak.

Tweet

Labels: , ,

Van Copy tot Content - Voor heldere en overtuigende teksten: Copywriting berichten voor week 22 en 23

Van Copy tot Content - Voor heldere en overtuigende teksten

Copywriting Blog van strategisch copywriter Dimitri Lambermont

maandag 13 juni 2011

Copywriting berichten voor week 22 en 23

Hierbij een overzicht van mijn blogposts van de afgelopen twee weken over tekstschrijven en copywriting. Enjoy!

Zondag 12 juni - De meest essentiële vraag...

Ik ben een tekstschrijver. Ik schrijf met een resultaat voor ogen. Het gewenste resultaat van mijn klant. Tot zover simpel. Toch kan tussen het gewenste resultaat van mijn klant en mijn eerste concept wel eens wat misgaan. Waarom? Omdat we vaak de meest essentiële vraag aan elkaar vergeten te stellen...

Woensdag 8 juni - Onthullen of verbergen? Verklaren of compliceren?

Laten we eerlijk zijn… Ongeacht je branche of niche, de verschillen tussen concurrenten lopen vaak niet zoveel uiteen. Of zijn zelfs simpelweg te verwaarlozen. Een ander kleurtje. Een andere fabriek. Een ander logo. Je bent niet uniek. Je bent niet exclusief. You are not a unique snowflake. En het belangrijkste: je bent niet alleen.

Dinsdag 7 juni - Tekstschrijven en de hogere kunst van het schrappen

Schrijven is schrappen. Iedereen die schrijft, kent dit cliché ongetwijfeld. En toch is het voor velen van ons moeilijk om het mes te zetten in onze kleine meesterwerken. Die ene prachtige volzin, moet die echt sneuvelen? Hoe krijg je het toch over je hart om die mooie woorden te schrappen? Simpel. Door te toetsen of deze woorden bijdragen aan het resultaat.

Zondag 5 juni - Input is output
Tien D´s voor een aangename samenwerking met een tekstschrijver

Input is output. Het is een bekende uitspraak in de wereld van de tekstschrijver. Hoe meer input de klant geeft, des te beter het resultaat. Hoe meer inzicht in de verwachtingen, des te beter hieraan kan worden voldaan. Bovendien is de inputfase een belangrijk beginpunt voor de samenwerking. Het zorgt dat we het ook over de langere termijn met elkaar eens kunnen zijn. Duidelijkheid is hierbij dus essentieel. Hieronder tien tips voor een heldere start.

Donderdag 2 juni - Zullen we samenwerken?

De kracht van een overtuigende tekst zit er niet in de lezer te belazeren. Hoewel het voor de buitenstaander misschien lijkt alsof wij tekstschrijvers alles in het werk stellen om de lezer om de tuin te leiden, is dit een misvatting. We zijn geen gladde verkopers. We bungelen geen snoepjes voor je neus. Nou ja, niet altijd...

Dinsdag 31 mei - De vijf E’s voor elke tekstschrijver 

Tekstschrijver zijn... lijkt het je wel wat? Maar weet je nog niet zeker of jouw toekomst hier ligt? Hieronder vijf punten of eigenschappen waarvan ik denk dat ze helpen als je hier als tekstschrijver/copywriter in ruime mate over beschikt. Vijf eigenschappen die horen bij het vak.

Tweet

Labels: , ,

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage