Hierbij een kort overzicht van de blogposts van vorige week:
Dinsdag 24 mei
De lezer kan veel. Hij kan je tekst lezen. Of niet. Je blogpost lezen. Of wegklikken. Je brochure van voor tot achter lezen. Of niet. Wat de lezer echter niet kan? Gedachten lezen.
Woensdag 25 mei
Waarom ben je hier? Wat heeft je doen beslissen om in de stroom van berichten toch te klikken? Heb je blindelings op de link geklikt? Of trok iets je aandacht? Twitter en de kracht van een goede kop.
Vrijdag 27 mei
In een blogpost van Copyblogger.com kwam ik een leuke suggestie tegen. Write your manifesto. De opdracht is even simpel als uitdagend:Come up with 10 core, essential values your business stands for. Het doet me denken aan de basis. De kernwaarden waar ik als tekstschrijver voor sta. En breder gezien waar we allemaal eigenlijk in het tekstvak voor staan.
Zondag 29 mei
Voelde je, je direct blij bij het lezen van de kop? Of voelde je weerstand? Wie is hij om mij te vertellen dat ik me blij moet voelen? Ik ben helemaal niet blij. Wij schrijvers kunnen je niet dwingen een emotie te voelen. Zo werkt dat niet bij de mens. Gelukkig niet, want anders zou ons vak heel saai worden.
Labels: copywriting