Copywriting berichten voor week 21

Hierbij een kort overzicht van de blogposts van vorige week:

Dinsdag 24 mei 
De lezer kan geen gedachten lezen
De lezer kan veel. Hij kan je tekst lezen. Of niet. Je blogpost lezen. Of wegklikken. Je brochure van voor tot achter lezen. Of niet. Wat de lezer echter niet kan? Gedachten lezen.

Woensdag 25 mei 
Twitter en de kunst van het koppensnellen
Waarom ben je hier? Wat heeft je doen beslissen om in de stroom van berichten toch te klikken? Heb je blindelings op de link geklikt? Of trok iets je aandacht? Twitter en de kracht van een goede kop.

Vrijdag 27 mei 
De kernwaarden van de copywriter
In een blogpost van Copyblogger.com kwam ik een leuke suggestie tegen. Write your manifesto. De opdracht is even simpel als uitdagend:Come up with 10 core, essential values your business stands for. Het doet me denken aan de basis. De kernwaarden waar ik als tekstschrijver voor sta. En breder gezien waar we allemaal eigenlijk in het tekstvak voor staan. 

Zondag 29 mei
Voel je blij. Nu.
Voelde je, je direct blij bij het lezen van de kop? Of voelde je weerstand? Wie is hij om mij te vertellen dat ik me blij moet voelen? Ik ben helemaal niet blij. Wij schrijvers kunnen je niet dwingen een emotie te voelen. Zo werkt dat niet bij de mens. Gelukkig niet, want anders zou ons vak heel saai worden.


Tweet

Labels:

Van Copy tot Content - Voor heldere en overtuigende teksten: Copywriting berichten voor week 21

Van Copy tot Content - Voor heldere en overtuigende teksten

Copywriting Blog van strategisch copywriter Dimitri Lambermont

maandag 30 mei 2011

Copywriting berichten voor week 21

Hierbij een kort overzicht van de blogposts van vorige week:

Dinsdag 24 mei 
De lezer kan veel. Hij kan je tekst lezen. Of niet. Je blogpost lezen. Of wegklikken. Je brochure van voor tot achter lezen. Of niet. Wat de lezer echter niet kan? Gedachten lezen.

Woensdag 25 mei 
Waarom ben je hier? Wat heeft je doen beslissen om in de stroom van berichten toch te klikken? Heb je blindelings op de link geklikt? Of trok iets je aandacht? Twitter en de kracht van een goede kop.

Vrijdag 27 mei 
In een blogpost van Copyblogger.com kwam ik een leuke suggestie tegen. Write your manifesto. De opdracht is even simpel als uitdagend:Come up with 10 core, essential values your business stands for. Het doet me denken aan de basis. De kernwaarden waar ik als tekstschrijver voor sta. En breder gezien waar we allemaal eigenlijk in het tekstvak voor staan. 

Zondag 29 mei
Voelde je, je direct blij bij het lezen van de kop? Of voelde je weerstand? Wie is hij om mij te vertellen dat ik me blij moet voelen? Ik ben helemaal niet blij. Wij schrijvers kunnen je niet dwingen een emotie te voelen. Zo werkt dat niet bij de mens. Gelukkig niet, want anders zou ons vak heel saai worden.


Labels:

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage