De kernwaarden van de copywriter

In een blogpost van Copyblogger.com kwam ik een leuke suggestie tegen. Write your manifesto. De opdracht is even simpel als uitdagend: Come up with 10 core, essential values your business stands for. Het doet me denken aan de basis. De kernwaarden waar ik als tekstschrijver voor sta. En breder gezien waar we allemaal eigenlijk in het tekstvak voor staan.

Ik beschouw dit als een work in progress. Welke kernwaarden voeg jij toe?

De kernwaarden van de copywriter:

1. We bieden helderheid en leesbaarheid boven alles.

2. We bieden onweerstaanbare en verleidelijke copy en content.

3. We hebben een consequente focus op het resultaat van onze klant.

4. We verdienen het vertrouwen van de lezer met nuttige informatie.

5. We schrijven foutloos.

6. We blijven zoeken naar de meest creatieve invalshoek.

7. We streven naar optimale teksten: niet te lang, niet te kort.

8. We zijn ons gewaar van context: de juiste tekst op het juiste kanaal.

9. We vermijden clichés en streven naar frisse, heldere teksten.

10. We vervelen onze lezer niet.

Vul gerust aan.


Tweet

Labels:

Van Copy tot Content - Voor heldere en overtuigende teksten: De kernwaarden van de copywriter

Van Copy tot Content - Voor heldere en overtuigende teksten

Copywriting Blog van strategisch copywriter Dimitri Lambermont

vrijdag 27 mei 2011

De kernwaarden van de copywriter

In een blogpost van Copyblogger.com kwam ik een leuke suggestie tegen. Write your manifesto. De opdracht is even simpel als uitdagend: Come up with 10 core, essential values your business stands for. Het doet me denken aan de basis. De kernwaarden waar ik als tekstschrijver voor sta. En breder gezien waar we allemaal eigenlijk in het tekstvak voor staan.

Ik beschouw dit als een work in progress. Welke kernwaarden voeg jij toe?

De kernwaarden van de copywriter:

1. We bieden helderheid en leesbaarheid boven alles.

2. We bieden onweerstaanbare en verleidelijke copy en content.

3. We hebben een consequente focus op het resultaat van onze klant.

4. We verdienen het vertrouwen van de lezer met nuttige informatie.

5. We schrijven foutloos.

6. We blijven zoeken naar de meest creatieve invalshoek.

7. We streven naar optimale teksten: niet te lang, niet te kort.

8. We zijn ons gewaar van context: de juiste tekst op het juiste kanaal.

9. We vermijden clichés en streven naar frisse, heldere teksten.

10. We vervelen onze lezer niet.

Vul gerust aan.


Labels:

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

<< Homepage