Zullen we samenwerken?

De kracht van een overtuigende tekst zit er niet in de lezer te belazeren. Hoewel het voor de buitenstaander misschien lijkt alsof wij tekstschrijvers alles in het werk stellen om de lezer om de tuin te leiden, is dit een misvatting. We zijn geen gladde verkopers. We bungelen geen snoepjes voor je neus. Nou ja, niet altijd...


Een goede tekst is op zich niets meer dan een vrijblijvende uitnodiging om samen te werken. Een hartelijk welkom en de ruimte je eigen oordeel te vellen. Als ik nou dit schrijf? En jij leest het? Worden we daar dan allebei beter van? Lijken dit jou voordelen waar je wat mee kunt? Beleef je plezier aan het lezen? Ik probeer je dus niet te misleiden, maar zoek naar punten waarover we het eens kunnen worden.


Gezonde uitwisseling
Wat aan de basis ligt van deze samenwerking is het gevoel van beloning. Beloning is een heel natuurlijke trigger. Het kriebelt aangenaam in onze hersenen. We worden er blij van. In elk stuk tekst moet daarom een beloning liggen. Jij investeert tijd. En vraagt je al snel af: 'wat is de beloning?'. Ik geef jou informatie waar je iets aan hebt. Een gezonde uitwisseling. Heb je er niets aan, dan heb je dus geen eerlijke beloning gekregen. Geen vrolijke kriebels. Geen blijdschap. De samenwerking is eenrichtingsverkeer.

Heldere beloning
Een goede tekst heeft dus altijd iets van een beloning in zich. Of het is nu is dat je er wijzer van wordt. Of dat je, je ondersteund voelt door wat je leest. Of dat het past binnen jouw lifestyle. De beloning moet helder zijn. Maar niet opzichtig. En vooral moeiteloos. Pas dan is er een basis voor vertrouwen. "Deze beloning bevalt me wel. Ik denk dat ik deze onderneming of dit product kan vertrouwen." 

Pas na een eerlijke uitwisseling van beloningen zijn we klaar om te praten over een mogelijke conversie.

Tweet

Labels: , ,

Van Copy tot Content - Voor heldere en overtuigende teksten: Zullen we samenwerken?

Van Copy tot Content - Voor heldere en overtuigende teksten

Copywriting Blog van strategisch copywriter Dimitri Lambermont

donderdag 2 juni 2011

Zullen we samenwerken?

De kracht van een overtuigende tekst zit er niet in de lezer te belazeren. Hoewel het voor de buitenstaander misschien lijkt alsof wij tekstschrijvers alles in het werk stellen om de lezer om de tuin te leiden, is dit een misvatting. We zijn geen gladde verkopers. We bungelen geen snoepjes voor je neus. Nou ja, niet altijd...


Een goede tekst is op zich niets meer dan een vrijblijvende uitnodiging om samen te werken. Een hartelijk welkom en de ruimte je eigen oordeel te vellen. Als ik nou dit schrijf? En jij leest het? Worden we daar dan allebei beter van? Lijken dit jou voordelen waar je wat mee kunt? Beleef je plezier aan het lezen? Ik probeer je dus niet te misleiden, maar zoek naar punten waarover we het eens kunnen worden.


Gezonde uitwisseling
Wat aan de basis ligt van deze samenwerking is het gevoel van beloning. Beloning is een heel natuurlijke trigger. Het kriebelt aangenaam in onze hersenen. We worden er blij van. In elk stuk tekst moet daarom een beloning liggen. Jij investeert tijd. En vraagt je al snel af: 'wat is de beloning?'. Ik geef jou informatie waar je iets aan hebt. Een gezonde uitwisseling. Heb je er niets aan, dan heb je dus geen eerlijke beloning gekregen. Geen vrolijke kriebels. Geen blijdschap. De samenwerking is eenrichtingsverkeer.

Heldere beloning
Een goede tekst heeft dus altijd iets van een beloning in zich. Of het is nu is dat je er wijzer van wordt. Of dat je, je ondersteund voelt door wat je leest. Of dat het past binnen jouw lifestyle. De beloning moet helder zijn. Maar niet opzichtig. En vooral moeiteloos. Pas dan is er een basis voor vertrouwen. "Deze beloning bevalt me wel. Ik denk dat ik deze onderneming of dit product kan vertrouwen." 

Pas na een eerlijke uitwisseling van beloningen zijn we klaar om te praten over een mogelijke conversie.

Labels: , ,

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage