Genoeg over mij: hierbij enkele collega’s!

Hoewel ik elke bezoeker aan mijn blog natuurlijk waardeer, heb ik ook niet alle wijsheid in pacht. Het is soms leuk om bij de collega’s te spieken hoe zij tegen copy aankijken. Daarom hieronder een overzicht van enkele noemenswaardige blogs die het Copydimitri OK stempel krijgen.

http://www.copytijgers.nl/
Voor je dagelijkse portie WTF! “Als copywriter bij tekstbureau schrijfservice.nl kan Sander Ruijsbroek slecht tegen ondermaatse communicatie. Ruijsbroek is een vakidioot pur sang. Vandaar de titel ‘beroepsdeformatie van een copywriter’.” Verwonder je over de vele tekstuele blunders.

http://tekstschrijver-tim.nl/
Als beste getekst! Alleen al onsterflijk vanwege ‘De tien tekstblunders die wij nooit (meer) maken’! Print de poster. Leef ernaar!

http://www.copytips.nl/
Copytips is opgezet door freelance (SEO-) copywriter David Brinks om dieper in te gaan op copyvraagstukken. Met zulke blogposts als: ‘3 dingen die je als copywriter van Ron Jeremy kunt leren’, garantie voor een glimlach. Geeft heldere inzichten in het vak. Ook te vinden onder: http://www.hard-c.com/

http://www.schrijvenvoorinternet.nl/
Verleiden op het internet? Aartjan van Erkel weet als geen ander hoe het moet. Hij schrijft uitsluitend voor internet. Heeft een passie voor simpelheid. En net een boek uit over... Verleiden op het internet.

http://www.contentgirls.nl/
Contentgirls.nl is het platform voor vrouwen die met het web werken. Een bezoekje aan Contentgirls en je weet weer wat de stand van zaken is. Daar hoort - voor de gezonde beroepsdeformatie - regelmatig een blogpost over content en copy bij. 

http://vaagtaal.nl/
Moedige strijder tegen de vele vormen van Vage Taal. “Vecht mee tegen vaagtaal in onderwijs, management en reclame. Ga voor duidelijke communicatie in normaal Nederlands en schrap vaag jargon en onbegrijpelijke vaktaal.”

http://www.copyblogger.com/
Een van mijn persoonlijke favorieten. Dagelijkse pareltjes copywriting wijsheid als: 21 Ways to Create Compelling Content When You Don’t Have a Clue . Ook de nieuwsbrief is een aanrader om je copy fris en fruitig te houden.

http://sethgodin.typepad.com/
De blog van Seth Godin gaat niet echt over copy, maar vooral zijn vermogen om in een korte blog je werkelijk aan het denken te zetten, is voor mij elke keer weer verrassend. Soms niet langer dan één alinea, met heldere inzichten in hoe communicatie en de wereld aan het veranderen zijn.

Tweet

Labels: ,

Van Copy tot Content - Voor heldere en overtuigende teksten: Genoeg over mij: hierbij enkele collega’s!

Van Copy tot Content - Voor heldere en overtuigende teksten

Copywriting Blog van strategisch copywriter Dimitri Lambermont

vrijdag 13 mei 2011

Genoeg over mij: hierbij enkele collega’s!

Hoewel ik elke bezoeker aan mijn blog natuurlijk waardeer, heb ik ook niet alle wijsheid in pacht. Het is soms leuk om bij de collega’s te spieken hoe zij tegen copy aankijken. Daarom hieronder een overzicht van enkele noemenswaardige blogs die het Copydimitri OK stempel krijgen.

http://www.copytijgers.nl/
Voor je dagelijkse portie WTF! “Als copywriter bij tekstbureau schrijfservice.nl kan Sander Ruijsbroek slecht tegen ondermaatse communicatie. Ruijsbroek is een vakidioot pur sang. Vandaar de titel ‘beroepsdeformatie van een copywriter’.” Verwonder je over de vele tekstuele blunders.

http://tekstschrijver-tim.nl/
Als beste getekst! Alleen al onsterflijk vanwege ‘De tien tekstblunders die wij nooit (meer) maken’! Print de poster. Leef ernaar!

http://www.copytips.nl/
Copytips is opgezet door freelance (SEO-) copywriter David Brinks om dieper in te gaan op copyvraagstukken. Met zulke blogposts als: ‘3 dingen die je als copywriter van Ron Jeremy kunt leren’, garantie voor een glimlach. Geeft heldere inzichten in het vak. Ook te vinden onder: http://www.hard-c.com/

http://www.schrijvenvoorinternet.nl/
Verleiden op het internet? Aartjan van Erkel weet als geen ander hoe het moet. Hij schrijft uitsluitend voor internet. Heeft een passie voor simpelheid. En net een boek uit over... Verleiden op het internet.

http://www.contentgirls.nl/
Contentgirls.nl is het platform voor vrouwen die met het web werken. Een bezoekje aan Contentgirls en je weet weer wat de stand van zaken is. Daar hoort - voor de gezonde beroepsdeformatie - regelmatig een blogpost over content en copy bij. 

http://vaagtaal.nl/
Moedige strijder tegen de vele vormen van Vage Taal. “Vecht mee tegen vaagtaal in onderwijs, management en reclame. Ga voor duidelijke communicatie in normaal Nederlands en schrap vaag jargon en onbegrijpelijke vaktaal.”

http://www.copyblogger.com/
Een van mijn persoonlijke favorieten. Dagelijkse pareltjes copywriting wijsheid als: 21 Ways to Create Compelling Content When You Don’t Have a Clue . Ook de nieuwsbrief is een aanrader om je copy fris en fruitig te houden.

http://sethgodin.typepad.com/
De blog van Seth Godin gaat niet echt over copy, maar vooral zijn vermogen om in een korte blog je werkelijk aan het denken te zetten, is voor mij elke keer weer verrassend. Soms niet langer dan één alinea, met heldere inzichten in hoe communicatie en de wereld aan het veranderen zijn.

Tweet

Labels: ,

3 reacties:

Op 15 mei 2011 om 16:17 , Anonymous Sander Ruijsbroek zei...

Dank voor de vermelding Dimitri, leuk!

 
Op 16 mei 2011 om 12:13 , Blogger Gerben G. zei...

Bedankt, ik vul graag aan met lijstje van blogs over webredactie. Aanvullingen zijn welkom voor mijn webredactie blog: Http://www.gerbengvandijk.nl

Hele lijst:
http://www.contentkings.nl
http://www.webredactie.nl
http://www.webredacteuren.com/
http://www.partnerincontent.nl/tag/webredactie/
http://www.overwebcom.nl/
http://www.marketingfacts.com
http://www.frankwatching.com

Frank Watching zegt: “Een goede webredacteur is een vakkundig en creatief schrijver, online marketeer, usability-expert, Photoshop-goeroe, statistisch analyticus en redactioneel coördinator tegelijkertijd. Hij is gewoon alles ineen, een ware duizendpoot.” Bron: Onderzoek: webredacteur is duizendpoot - Frankwatching

Maar webredacteuren kunnen niet alles, tekstschrijvers blijven nodig als de boodschap echt moet raken! Zo denk ik er over. Gerben.

 
Op 16 mei 2011 om 12:23 , Blogger Tekstschrijver - copywriter Dimitri Lambermont zei...

Dank je voor de aanvulling Gerben, zitten zeker blogs tussen om dagelijks te lezen. Ook weer een duidelijke expertise binnen het vak natuurlijk.

 

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage