Wat verkopen we nou eigenlijk?

Vanuit mijn ervaring als copywriter is het altijd belangrijk om even bij de basis stil te staan voor je enthousiast aan een tekst begint te werken. Een belangrijke vraag om altijd even te stellen aan je klant is: wat verkopen we nou eigenlijk?

Dat lijkt een logische vraag, maar toch zit hier een grote mogelijkheid de plank finaal mis te slaan. Want iedereen binnen de onderneming die je spreekt zal een ander idee hebben van wat we eigenlijk aan de man of vrouw proberen te brengen.

De technische jongens zullen zeggen dat we specs als betere snelheden of ongekende nauwkeurigheid verkopen. De commerciĆ«le jongens zullen zeggen dat we een innovatief, baanbrekend en must have product verkopen, tegen een zeer aangename prijs. De eigenaar zal  zeggen dat we zijn kindje verkopen. Zijn droom en zijn passie. Zijn bloed, zweet en tranen.

Het is aan de copywriter om al deze verschillende groepen aan te horen.

En ze vervolgens teleur te stellen. 

Want wat we verkopen is niet de techniek. Niet het product. Of de persoon achter de tent. 

Wat we verkopen is een gevoel van vertrouwen.
Een bepaalde mate van gemak.
Het vereenvoudigen van lastige taken.
Het winnen van tijd.
Het besparen op materiaal.
Een stukje lifestyle.
Wat we verkopen is het gevoel dat het in orde zit. Dat je waar krijgt voor je geld.

Wat we verkopen is een bijdrage aan de gemoedsrust van de klant. 

Tweet

Labels:

Van Copy tot Content - Voor heldere en overtuigende teksten: Wat verkopen we nou eigenlijk?

Van Copy tot Content - Voor heldere en overtuigende teksten

Copywriting Blog van strategisch copywriter Dimitri Lambermont

vrijdag 13 mei 2011

Wat verkopen we nou eigenlijk?

Vanuit mijn ervaring als copywriter is het altijd belangrijk om even bij de basis stil te staan voor je enthousiast aan een tekst begint te werken. Een belangrijke vraag om altijd even te stellen aan je klant is: wat verkopen we nou eigenlijk?

Dat lijkt een logische vraag, maar toch zit hier een grote mogelijkheid de plank finaal mis te slaan. Want iedereen binnen de onderneming die je spreekt zal een ander idee hebben van wat we eigenlijk aan de man of vrouw proberen te brengen.

De technische jongens zullen zeggen dat we specs als betere snelheden of ongekende nauwkeurigheid verkopen. De commerciĆ«le jongens zullen zeggen dat we een innovatief, baanbrekend en must have product verkopen, tegen een zeer aangename prijs. De eigenaar zal  zeggen dat we zijn kindje verkopen. Zijn droom en zijn passie. Zijn bloed, zweet en tranen.

Het is aan de copywriter om al deze verschillende groepen aan te horen.

En ze vervolgens teleur te stellen. 

Want wat we verkopen is niet de techniek. Niet het product. Of de persoon achter de tent. 

Wat we verkopen is een gevoel van vertrouwen.
Een bepaalde mate van gemak.
Het vereenvoudigen van lastige taken.
Het winnen van tijd.
Het besparen op materiaal.
Een stukje lifestyle.
Wat we verkopen is het gevoel dat het in orde zit. Dat je waar krijgt voor je geld.

Wat we verkopen is een bijdrage aan de gemoedsrust van de klant. 

Labels:

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage