Waar draait online copywriting nu helemaal om? Is het creatief zijn met taal? Is het informeren? Is het entertainen? Nee. Geen van deze antwoorden voldoet.
Online copywriting draait maar om één doel: resultaat.
Eén doel
In tegenstelling tot een tekstschrijver is een online copywriter maar met één doel bezig: hoe bereik ik het gewenste resultaat? Waar communicatie in algemene zin draait om een verandering in kennis, houding en gedrag, draait online copywriting om het aanzetten tot een bepaalde handeling.
Van kop tot CTA
Bij online copywriting is het mooi als we zorgen voor merkherkenning. Natuurlijk is het handig als onze tekst informeert, maar in de basis is het doel te zorgen voor een resultaat. Tussen kop en call to action zetten online copywriters al hun beïnvloedingstechnieken in om tot het gewenste resultaat te komen.
Overtuigde klik
We nemen de klant aan de hand mee van de eerste regel tot de conversie. Het resultaat is een overtuigde klik op de bestelknop. Een klant die zegt: “Ja dit is mijn product of dienst en ik heb dat nodig, zorg dat ik het krijg!”
Afrekenen op resultaat
Van een online copywriter mag je dus vooral verwachten dat deze een trukendoos vol aan mogelijkheden heeft om tot resultaat te komen. En je mag een online copywriter dus afrekenen op zijn resultaat. Laat de conversies maar zien. Laat kennis zien van de beïnvloedingstechnieken. Laat kennis zien van meetbaar en bewijsbaar resultaat.Labels: online copywriting