Content is Koning. Context is Koning. Relevantie is Koning. Er zijn al heel wat Koningen uitgeroepen de afgelopen jaren op het Internetse. Helaas. Doe eerst maar een stapje terug. Intentie is Koning. Nog voor je iets de wereld in mag slingeren, zul je moeten nadenken over je intentie.
Waarom?
Precies. Waarom. Denk eerst maar na over de Waarom-vraag. Waarom gaan we dit doen?
En wees eerlijk. Want intentie is doorzichtig. Als je niet het beste met je lezer voor hebt, doorziet deze dat direct.
Als je niet het beste met je lezer voor hebt, doorziet deze dat direct. Tweet dit
Intentie is de werkelijke bedoeling. En die is moeilijk te verhullen. Het is als een glimlach die niet echt is, het valt op. We zien dat het niet klopt.
Is het je intentie iets aan je lezer te verkopen, dan schijnt dit door in je teksten.
Is het je intentie om je lezer te helpen, dan schijnt dit door in je teksten.
Niemand zal het erg vinden dat je probeert te verkopen, als het maar helder is. Als de intentie maar duidelijk is.
Voor je dus meedoet aan de grote contentmarketinggolf van 2014, check eerst even je intentie.
The King Is Dead, Long Live The King!