Nobody cares about your brass balls! - Online Communicatie 2014

Online communicatie is macho. Het is de taal van de zelfverzekerde mens. De taal van de man met ballen. En je weet hoe het gaat met ballen... Wij hebben de grootste. Wij hebben de beste. Wij zijn altijd in ieder geval nog groter dan de concurrentie. En onze oplossing laat de concurrentie ver achter zich in snelheid. Beter, groter, sneller. Het is ver-pissen voor gevorderden. Doe me een plezier, leg 'hem' op tafel, maak er een Instagrammetje van, gooi er desnoods een kek filtertje over en post het online. Einde discussie.


Natuurlijk overdrijf ik, ik schrijf ook met mijn kloten. Dat is wel zo prettig. Lekker op de borst rammen en grommen. Doet het al jaren goed.












Als wij maar HEEL HARD geloven in ons product en dit HEEL HARD schreeuwen, dan kan onze klant niet anders dan ook wel heel hard geloven en ons zijn zuurverdiende geld geven. Toch?

Zelfverzekerd knallen we onze website vol met superlatieven en macho marketingtaal. Met groundbreaking technology. Met superfast, supercool, super! Super! SUPERRR!!! Nu nog beter dan de vorige versie en die was al helemaal De Shit! Het bommetje. De eindbaas der eindbazen.

"Zelfverzekerd knallen we onze website vol met superlatieven en macho marketingtaal."  Tweet dit

Balls! Balls! Balls!

Als je schrijft met je zak, met je brass balls, kom je over als een... zak.

De tijden zijn veranderd. De tijd van de gorilla's en holbewoners ligt ver achter ons. En eerlijk gezegd boeit niemand het echt hoe 'groot' je bent.

Als je maar gewoon doet wat je hebt beloofd.

Een beetje menselijkheid is in 2014 op zijn plek. Dit is de tijd van Social Media. En Social Media is default. Het IS de realiteit. Op deze platformen zijn wij mensen. Breekbaar. Feilbaar. Met offdays. Met pijnlijk verlies. Met tranen. Met dagen dat het allemaal niet lukt. Met dagen dat we het niet zien zitten. Met dagen dat we geen groot succesverhaal kunnen ophangen.

Wil je mijn tip voor 2014?
Een beetje minder trommelen op de behaarde borst. Een beetje normaal doen. Een beetje breekbaar durven zijn. Zo nu en dan gewoon zeggen:
Sorry mensen. We fucked up! 
Ook wij zijn feilbaar. 
Ook wij maken soms een foutje. 

En niet blijven verschuilen achter dat stalen gezicht en 'alles is helemaal in orde, het gaat toppie, brede glimlach, duimen omhoog'-masker waar je niemand meer mee in de maling neemt.

Houd op met je brass balls te schrijven. En schrijf met je hart.

Van Copy tot Content - Voor heldere en overtuigende teksten: Nobody cares about your brass balls! - Online Communicatie 2014

Van Copy tot Content - Voor heldere en overtuigende teksten

Copywriting Blog van strategisch copywriter Dimitri Lambermont

dinsdag 7 januari 2014

Nobody cares about your brass balls! - Online Communicatie 2014

Online communicatie is macho. Het is de taal van de zelfverzekerde mens. De taal van de man met ballen. En je weet hoe het gaat met ballen... Wij hebben de grootste. Wij hebben de beste. Wij zijn altijd in ieder geval nog groter dan de concurrentie. En onze oplossing laat de concurrentie ver achter zich in snelheid. Beter, groter, sneller. Het is ver-pissen voor gevorderden. Doe me een plezier, leg 'hem' op tafel, maak er een Instagrammetje van, gooi er desnoods een kek filtertje over en post het online. Einde discussie.


Natuurlijk overdrijf ik, ik schrijf ook met mijn kloten. Dat is wel zo prettig. Lekker op de borst rammen en grommen. Doet het al jaren goed.












Als wij maar HEEL HARD geloven in ons product en dit HEEL HARD schreeuwen, dan kan onze klant niet anders dan ook wel heel hard geloven en ons zijn zuurverdiende geld geven. Toch?

Zelfverzekerd knallen we onze website vol met superlatieven en macho marketingtaal. Met groundbreaking technology. Met superfast, supercool, super! Super! SUPERRR!!! Nu nog beter dan de vorige versie en die was al helemaal De Shit! Het bommetje. De eindbaas der eindbazen.

"Zelfverzekerd knallen we onze website vol met superlatieven en macho marketingtaal."  Tweet dit

Balls! Balls! Balls!

Als je schrijft met je zak, met je brass balls, kom je over als een... zak.

De tijden zijn veranderd. De tijd van de gorilla's en holbewoners ligt ver achter ons. En eerlijk gezegd boeit niemand het echt hoe 'groot' je bent.

Als je maar gewoon doet wat je hebt beloofd.

Een beetje menselijkheid is in 2014 op zijn plek. Dit is de tijd van Social Media. En Social Media is default. Het IS de realiteit. Op deze platformen zijn wij mensen. Breekbaar. Feilbaar. Met offdays. Met pijnlijk verlies. Met tranen. Met dagen dat het allemaal niet lukt. Met dagen dat we het niet zien zitten. Met dagen dat we geen groot succesverhaal kunnen ophangen.

Wil je mijn tip voor 2014?
Een beetje minder trommelen op de behaarde borst. Een beetje normaal doen. Een beetje breekbaar durven zijn. Zo nu en dan gewoon zeggen:
Sorry mensen. We fucked up! 
Ook wij zijn feilbaar. 
Ook wij maken soms een foutje. 

En niet blijven verschuilen achter dat stalen gezicht en 'alles is helemaal in orde, het gaat toppie, brede glimlach, duimen omhoog'-masker waar je niemand meer mee in de maling neemt.

Houd op met je brass balls te schrijven. En schrijf met je hart.

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage