#twxmas2013 Mijn voorspellingen voor 2014

Afgelopen donderdag mocht ik tijdens de Twitter bijeenkomst #twxmas2013 in een Live Hangout On Air iets zinnigs zeggen over Online Communicatie in 2014. Aangezien niet iedereen die Live heeft kunnen bekijken, hieronder een korte samenvatting van mijn voorspellingen/wensen.



1. Dood van corporate bullshit:

Social Media is door een groot deel van de bevolking geaccepteerd. De toon op deze sociale media is los en menselijk. Dit is de toon waar we steeds meer naar zullen zoeken in online communicatie. We zullen steeds verder verwijderd raken van de corporate bullshit die nu nog op veel websites staat. We klikken niet meer op sites vol jargon, marketingbeloftes en loze woorden. We prikken door deze onzin heen en zoeken naar de authentieke stem. De kleine winkel met een persoonlijk verhaal of de grote corpo die menselijk is gebleven.

2. Return of the long read:

We zijn moe van alle snelle korte artikelen met: tien tips voor dit - tien tips voor dat. Het is suiker voor onze hersenen. We zien een terugkeer naar langere artikelen met een goede basis in research. Even snel een mening spuien is verleden tijd. We nemen – mede dankzij het gemak van tablets – meer tijd om langere artikelen te lezen. Het hap-snap karakter van blogs zal naar de achtergrond verdwijnen. Hier is een kans voor journalistiek om in depth artikelen te maken. Dankzij eindeloos scrollende websites kunnen we ons onderdompelen in een verhaal met een goede spanningsboog en mooie beelden.

Hier direct een mooi voorbeeld van een long read over Into The Wild.

3. Total Immersion:


Niet alleen in teksten, maar op alle mogelijke visuele manieren willen we onszelf onderdompelen in een beleving. Een experience. Van een goed geschreven blogpost tot een mooie video-tutorial, van een goed board op Pinterest tot regelmatige updates op Instagram. Maar ook offline - van het prijskaartje aan je kleding tot het bonnetje. Branding wordt steeds meer een kwestie van de juiste totaalbeleving bieden. Met een goed verhaal en een menselijke stem.


Kijk voor een overzicht van alle trends op Marketingfacts.

Kijk het geheel terug:
UPDATE! Nu in HD.


Of voor de korte samenvatting de video hieronder:
Van Copy tot Content - Voor heldere en overtuigende teksten: #twxmas2013 Mijn voorspellingen voor 2014

Van Copy tot Content - Voor heldere en overtuigende teksten

Copywriting Blog van strategisch copywriter Dimitri Lambermont

zondag 15 december 2013

#twxmas2013 Mijn voorspellingen voor 2014

Afgelopen donderdag mocht ik tijdens de Twitter bijeenkomst #twxmas2013 in een Live Hangout On Air iets zinnigs zeggen over Online Communicatie in 2014. Aangezien niet iedereen die Live heeft kunnen bekijken, hieronder een korte samenvatting van mijn voorspellingen/wensen.



1. Dood van corporate bullshit:

Social Media is door een groot deel van de bevolking geaccepteerd. De toon op deze sociale media is los en menselijk. Dit is de toon waar we steeds meer naar zullen zoeken in online communicatie. We zullen steeds verder verwijderd raken van de corporate bullshit die nu nog op veel websites staat. We klikken niet meer op sites vol jargon, marketingbeloftes en loze woorden. We prikken door deze onzin heen en zoeken naar de authentieke stem. De kleine winkel met een persoonlijk verhaal of de grote corpo die menselijk is gebleven.

2. Return of the long read:

We zijn moe van alle snelle korte artikelen met: tien tips voor dit - tien tips voor dat. Het is suiker voor onze hersenen. We zien een terugkeer naar langere artikelen met een goede basis in research. Even snel een mening spuien is verleden tijd. We nemen – mede dankzij het gemak van tablets – meer tijd om langere artikelen te lezen. Het hap-snap karakter van blogs zal naar de achtergrond verdwijnen. Hier is een kans voor journalistiek om in depth artikelen te maken. Dankzij eindeloos scrollende websites kunnen we ons onderdompelen in een verhaal met een goede spanningsboog en mooie beelden.

Hier direct een mooi voorbeeld van een long read over Into The Wild.

3. Total Immersion:


Niet alleen in teksten, maar op alle mogelijke visuele manieren willen we onszelf onderdompelen in een beleving. Een experience. Van een goed geschreven blogpost tot een mooie video-tutorial, van een goed board op Pinterest tot regelmatige updates op Instagram. Maar ook offline - van het prijskaartje aan je kleding tot het bonnetje. Branding wordt steeds meer een kwestie van de juiste totaalbeleving bieden. Met een goed verhaal en een menselijke stem.


Kijk voor een overzicht van alle trends op Marketingfacts.

Kijk het geheel terug:
UPDATE! Nu in HD.


Of voor de korte samenvatting de video hieronder:

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage