Content: hoe lang is hoe hoog

Hoe lang moet mijn content zijn? Wat is een acceptabele lengte? Het is een bekende vraag voor veel online copywriters. Het simpelste antwoord? Ligt aan de drempel die je product of dienst opwerpt. Heeft je product een hoge drempel, dan mag je wel wat meer schrijven. De lezer wil dan ook meer tijd investeren om zeker te weten dat hij of zij de drempel over wil. 


Een simpel voorbeeld.

Koop je een appel? 

Dan is de drempel laag. Er zijn verse appels. Groene appels. Rode appels. Daar heb je niet veel content voor nodig. De prijs is laag. De drempel is eenvoudig te nemen. En als het misgaat? Dan heb je een paar onsmakelijke appels gekocht. Nu in de aanbieding. Verse appels. Komen zo van de teler. Dan ben je er wel klaar mee.

Koop je een auto? 

Dan is de drempel hoog. Ten eerste is het een aanschaf die aardig in de portemonnee hakt. En als het niet bevalt, dan zit je er maar mee. We moeten voor veel content zorgen om de klant over de drempel te helpen. We spelen op emotie. We spelen op ratio. We zorgen voor mooie filmpjes en foto's. Een duidelijke beschrijving van de voordelen, zowel economisch als ecologisch. We trekken de hele poppenkast open.




Wel of geen tijd?
Met de hoogte van de drempel kun je ook inschatten of iemand veel tijd investeert of niet. Investeer je veel tijd in je aankoop, dan ben je ook bereid om er meer over te lezen. Je verwacht zelfs er veel over te kunnen lezen. Dit is een aankoop waar je even voor moet gaan zitten. Waar je even over na moet denken.

Is de drempel laag, dan is de aankoop een No-Brainer en zorgt al die content voor afleiding. Doe het dan dus niet. We hoeven niet na te denken en verwachten geen lappen content.

In een eenvoudige formule:

Lengte = hoogte van de drempel = bereidheid tijd te investeren

Labels:

Van Copy tot Content - Voor heldere en overtuigende teksten: Content: hoe lang is hoe hoog

Van Copy tot Content - Voor heldere en overtuigende teksten

Copywriting Blog van strategisch copywriter Dimitri Lambermont

zondag 16 juni 2013

Content: hoe lang is hoe hoog

Hoe lang moet mijn content zijn? Wat is een acceptabele lengte? Het is een bekende vraag voor veel online copywriters. Het simpelste antwoord? Ligt aan de drempel die je product of dienst opwerpt. Heeft je product een hoge drempel, dan mag je wel wat meer schrijven. De lezer wil dan ook meer tijd investeren om zeker te weten dat hij of zij de drempel over wil. 


Een simpel voorbeeld.

Koop je een appel? 

Dan is de drempel laag. Er zijn verse appels. Groene appels. Rode appels. Daar heb je niet veel content voor nodig. De prijs is laag. De drempel is eenvoudig te nemen. En als het misgaat? Dan heb je een paar onsmakelijke appels gekocht. Nu in de aanbieding. Verse appels. Komen zo van de teler. Dan ben je er wel klaar mee.

Koop je een auto? 

Dan is de drempel hoog. Ten eerste is het een aanschaf die aardig in de portemonnee hakt. En als het niet bevalt, dan zit je er maar mee. We moeten voor veel content zorgen om de klant over de drempel te helpen. We spelen op emotie. We spelen op ratio. We zorgen voor mooie filmpjes en foto's. Een duidelijke beschrijving van de voordelen, zowel economisch als ecologisch. We trekken de hele poppenkast open.


  • Een drempel is geld.
  • Een drempel is de hoeveelheid gedoe achteraf.
  • Een drempel is hoe lang je er aan vast zit.
  • Een drempel is de mate waarin we het goed moeten praten.


Wel of geen tijd?
Met de hoogte van de drempel kun je ook inschatten of iemand veel tijd investeert of niet. Investeer je veel tijd in je aankoop, dan ben je ook bereid om er meer over te lezen. Je verwacht zelfs er veel over te kunnen lezen. Dit is een aankoop waar je even voor moet gaan zitten. Waar je even over na moet denken.

Is de drempel laag, dan is de aankoop een No-Brainer en zorgt al die content voor afleiding. Doe het dan dus niet. We hoeven niet na te denken en verwachten geen lappen content.

In een eenvoudige formule:

Lengte = hoogte van de drempel = bereidheid tijd te investeren

Labels:

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage