Review - E-mailmarketing in 60 minuten door Jordie van Rijn

Waarom verdwijnt de ene e-mail blindelings in de prullenbak? En open je een andere het moment dat deze binnen is? Maak kennis met de wondere wereld van e-mailmarketing. Jordie van Rijn, zelf al vele jaren bezig met de magie van de geopende e-mail heeft een (letterlijk) handzame introductie geschreven: E-mailmarketing in 60 minuten. De belofte? Leer in 60 minuten alles over het opzetten en uitvoeren van een gezonde e-mailmarketingstrategie.


In een treinreis of twee neemt Van Rijn je mee van eerste gedachten over e-mail tot een volledige gepersonaliseerde e-mailmarketingstrategie. Want dat e-mail nog steeds een sterk medium is, weet hij goed uit te leggen.

Relevante e-mail
Je komt toch bij iemand in de postbus en maak je hier optimaal gebruik van? Je hebt even de tijd om persoonlijk met iemand te spreken. Van Rijn geeft je een goede basis om de valkuilen van spam te voorkomen en zorgt dat je alles hebt om een relevante e-mail op te leveren. Hij heeft een snelle schrijfstijl en het leest allemaal lekker weg.

Van eerste opzet tot strategie
Van Rijn legt in zijn boekje een gezonde basis voor een eerste opzet van een strategie. En dat is helaas ook direct het manco van een opzet als In 60 minuten alles weten over e-mail. Het gaat nergens echt de diepte in. Terwijl je daar soms wel behoefte aan hebt. Het legt een basis. Kleine boekjes leveren ook kleine blaadjes op, je bladert er snel doorheen. En dat komt niet altijd de herhaalbaarheid van wat je hebt gelezen ten goede. Simpel gezegd: het blijft niet hangen. 

Complexiteit van e-mailmarketing
Je leest tussen de regels door dat Van Rijn heel veel ervaring heeft en het voor dit boek eenvoudig heeft willen houden. Tegelijkertijd zet hij redelijk complexe termen snel neer zonder dat er een verdere uitleg bij zit. Hierdoor heb je als lezer soms het gevoel al inzicht te krijgen in de werkelijke complexiteit van e-mailmarketing, maar krijg je niet de gewenste verdiepingsslag. De wens om het kort te houden en het werkelijke kennisniveau van Van Rijn bijten elkaar hier.

Goede introductie
Al met al is E-mailmarketing in 60 minuten een goede introductie en een goed startpunt om de discussie over de zin en onzin van e-mailmarketing aan te zwengelen. Het doet wat het moet doen, je de eerste handvatten geven om aan de slag te gaan met e-mail als communicatiemiddel. Wil je de verdieping in, dan moet je echter nog even verder kijken. Maar goed, in 60 minuten ben je toch heel wat wijzer geworden.   

Labels:

Van Copy tot Content - Voor heldere en overtuigende teksten: Review - E-mailmarketing in 60 minuten door Jordie van Rijn

Van Copy tot Content - Voor heldere en overtuigende teksten

Copywriting Blog van strategisch copywriter Dimitri Lambermont

donderdag 23 mei 2013

Review - E-mailmarketing in 60 minuten door Jordie van Rijn

Waarom verdwijnt de ene e-mail blindelings in de prullenbak? En open je een andere het moment dat deze binnen is? Maak kennis met de wondere wereld van e-mailmarketing. Jordie van Rijn, zelf al vele jaren bezig met de magie van de geopende e-mail heeft een (letterlijk) handzame introductie geschreven: E-mailmarketing in 60 minuten. De belofte? Leer in 60 minuten alles over het opzetten en uitvoeren van een gezonde e-mailmarketingstrategie.


In een treinreis of twee neemt Van Rijn je mee van eerste gedachten over e-mail tot een volledige gepersonaliseerde e-mailmarketingstrategie. Want dat e-mail nog steeds een sterk medium is, weet hij goed uit te leggen.

Relevante e-mail
Je komt toch bij iemand in de postbus en maak je hier optimaal gebruik van? Je hebt even de tijd om persoonlijk met iemand te spreken. Van Rijn geeft je een goede basis om de valkuilen van spam te voorkomen en zorgt dat je alles hebt om een relevante e-mail op te leveren. Hij heeft een snelle schrijfstijl en het leest allemaal lekker weg.

Van eerste opzet tot strategie
Van Rijn legt in zijn boekje een gezonde basis voor een eerste opzet van een strategie. En dat is helaas ook direct het manco van een opzet als In 60 minuten alles weten over e-mail. Het gaat nergens echt de diepte in. Terwijl je daar soms wel behoefte aan hebt. Het legt een basis. Kleine boekjes leveren ook kleine blaadjes op, je bladert er snel doorheen. En dat komt niet altijd de herhaalbaarheid van wat je hebt gelezen ten goede. Simpel gezegd: het blijft niet hangen. 

Complexiteit van e-mailmarketing
Je leest tussen de regels door dat Van Rijn heel veel ervaring heeft en het voor dit boek eenvoudig heeft willen houden. Tegelijkertijd zet hij redelijk complexe termen snel neer zonder dat er een verdere uitleg bij zit. Hierdoor heb je als lezer soms het gevoel al inzicht te krijgen in de werkelijke complexiteit van e-mailmarketing, maar krijg je niet de gewenste verdiepingsslag. De wens om het kort te houden en het werkelijke kennisniveau van Van Rijn bijten elkaar hier.

Goede introductie
Al met al is E-mailmarketing in 60 minuten een goede introductie en een goed startpunt om de discussie over de zin en onzin van e-mailmarketing aan te zwengelen. Het doet wat het moet doen, je de eerste handvatten geven om aan de slag te gaan met e-mail als communicatiemiddel. Wil je de verdieping in, dan moet je echter nog even verder kijken. Maar goed, in 60 minuten ben je toch heel wat wijzer geworden.   

Labels:

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage