2012: het jaar van...

Goede voornemens. Heb je een hele lijst? Heb je er lang over nagedacht? Of ga je voor het minderen? Minder roken. Minder wegen. Minder piekeren. Voor 2012 heb ik eigenlijk maar één goed voornemen. En dat goede voornemen komt terug in één simpel woord... Een woord waarvan ik denk dat het nog wel eens belangrijk kan worden. Binnen onze gefragmenteerde wereld. Binnen de steeds sneller ontwikkelende technologie. Binnen de communicatie. En binnen nog wel meer aspecten van ons leven.


Het woord - en het goede voornemen - is: FOCUS.

Kies je voor focus dan kies je voor een doel. Een helder doel. Niet voor versnippering. Eén ding per keer. Niet alles tegelijk. 

Focus geeft helderheid. Focus geeft rust. Maar focus vraagt ook iets van je... dat je alle afleidingen even op mute zet. Dat je daadwerkelijk aandachtig bent. In je werk. In persoonlijk contact. In de details van alle dagelijkse beslommeringen. 

In 2012 kies ik voor de focus. Ik focus me op het laten groeien van mijn onderneming. Ik focus me op goede, waardevolle en zinvolle contacten. Ik focus me op het schrijven van goede blogs. Ik focus me op het bijdragen aan de communicatie van mijn klanten. Ik focus me op mijn doel. 

Ik kies voor scherpte in plaats van wazigheid. Helderheid in plaats van verwarring. De laser in plaats van de shotgun. 

Maar wat als ik het breder trek? 
Doe je alles een beetje... of één ding heel goed? 
Ben je overal aanwezig? Of op één kanaal heel sterk? 
Kijk je al naar het volgende contact in je netwerk? Of geef je gericht aandacht? 
Ben je nu gericht bezig met één taak? Of heb je vier schermen open om alles bij te houden?

En nog een stapje verder...

Na de ontdekking van Social Media en de eerste spielerei... is het nu niet tijd voor focus? We snappen de basis. We weten hoe het werkt. Nu wordt het tijd voor gericht toepassen van deze techniek. Niet ter verstrooiing. Maar met een helder doel voor ogen. 

2012 focus ik me op focus. 

En jij?


Van Copy tot Content - Voor heldere en overtuigende teksten: 2012: het jaar van...

Van Copy tot Content - Voor heldere en overtuigende teksten

Copywriting Blog van strategisch copywriter Dimitri Lambermont

maandag 2 januari 2012

2012: het jaar van...

Goede voornemens. Heb je een hele lijst? Heb je er lang over nagedacht? Of ga je voor het minderen? Minder roken. Minder wegen. Minder piekeren. Voor 2012 heb ik eigenlijk maar één goed voornemen. En dat goede voornemen komt terug in één simpel woord... Een woord waarvan ik denk dat het nog wel eens belangrijk kan worden. Binnen onze gefragmenteerde wereld. Binnen de steeds sneller ontwikkelende technologie. Binnen de communicatie. En binnen nog wel meer aspecten van ons leven.


Het woord - en het goede voornemen - is: FOCUS.

Kies je voor focus dan kies je voor een doel. Een helder doel. Niet voor versnippering. Eén ding per keer. Niet alles tegelijk. 

Focus geeft helderheid. Focus geeft rust. Maar focus vraagt ook iets van je... dat je alle afleidingen even op mute zet. Dat je daadwerkelijk aandachtig bent. In je werk. In persoonlijk contact. In de details van alle dagelijkse beslommeringen. 

In 2012 kies ik voor de focus. Ik focus me op het laten groeien van mijn onderneming. Ik focus me op goede, waardevolle en zinvolle contacten. Ik focus me op het schrijven van goede blogs. Ik focus me op het bijdragen aan de communicatie van mijn klanten. Ik focus me op mijn doel. 

Ik kies voor scherpte in plaats van wazigheid. Helderheid in plaats van verwarring. De laser in plaats van de shotgun. 

Maar wat als ik het breder trek? 
Doe je alles een beetje... of één ding heel goed? 
Ben je overal aanwezig? Of op één kanaal heel sterk? 
Kijk je al naar het volgende contact in je netwerk? Of geef je gericht aandacht? 
Ben je nu gericht bezig met één taak? Of heb je vier schermen open om alles bij te houden?

En nog een stapje verder...

Na de ontdekking van Social Media en de eerste spielerei... is het nu niet tijd voor focus? We snappen de basis. We weten hoe het werkt. Nu wordt het tijd voor gericht toepassen van deze techniek. Niet ter verstrooiing. Maar met een helder doel voor ogen. 

2012 focus ik me op focus. 

En jij?


0 reacties:

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage