Content: zorg dat je nerds blij zijn!

Welke boodschap is relevant? In welke vorm? Op welk kanaal? Op welk moment in de aankoopcyclus? En vooral binnen welke niche? Slechts enkele vragen welke je, je vandaag de dag moet afvragen, nog voor je begint met het maken van je content. Daarbij draait het online vaak om termen als relevantie, segmentatie en personalisatie. Maar eigenlijk is het allemaal veel eenvoudiger: maak de nerds binnen jouw niche blij en je hebt een goede start.

Dat gaat voorbij een Twitter-accountje of een Facebookpagina opstarten. Het gaat om het zo efficiënt en doelgericht inzetten van de nerderige kennis binnen je onderneming en deze te vertalen naar content. Content waar al onze innerlijke nerds blij van worden.

Nu kun je blindelings massa’s content maken en de wereld spammen met je zogenaamde belangrijke boodschappen. Of je kunt even een stapje terug nemen aan de hand van de onderstaande checklist. Het doel is duidelijk, claim de autoriteit binnen je niche. Maak de niche beter met relevante content. Houd de nerds blij.

Waarom? Nerds rule the world! Hifi-nerds. Computer-nerds. Mode-nerds. Social Media-nerds. Houd ze blij, want zij hebben het geld en de tijd om in jouw nerderige content te duiken. Beter nog, ze doen het met passie.

Relevante inhoud

Relevante moment


Relevante vorm en plaats


Relevante ontvanger

Conclusie
Houd de nerds blij. Overtuig ze van je autoriteit binnen de niche. Claim de niche. Leef de niche.
Dat moet in principe niet zo moeilijk zijn. Als je durft toe te geven aan je innerlijke nerd. Wie wordt er binnen jouw onderneming blij van de niche? Als het goed is iedereen!

Gebruik de macht van de nerds in je onderneming en claim de toppositie binnen jouw niche.

Van Copy tot Content - Voor heldere en overtuigende teksten: Content: zorg dat je nerds blij zijn!

Van Copy tot Content - Voor heldere en overtuigende teksten

Copywriting Blog van strategisch copywriter Dimitri Lambermont

woensdag 28 september 2011

Content: zorg dat je nerds blij zijn!

Welke boodschap is relevant? In welke vorm? Op welk kanaal? Op welk moment in de aankoopcyclus? En vooral binnen welke niche? Slechts enkele vragen welke je, je vandaag de dag moet afvragen, nog voor je begint met het maken van je content. Daarbij draait het online vaak om termen als relevantie, segmentatie en personalisatie. Maar eigenlijk is het allemaal veel eenvoudiger: maak de nerds binnen jouw niche blij en je hebt een goede start.

Dat gaat voorbij een Twitter-accountje of een Facebookpagina opstarten. Het gaat om het zo efficiënt en doelgericht inzetten van de nerderige kennis binnen je onderneming en deze te vertalen naar content. Content waar al onze innerlijke nerds blij van worden.

Nu kun je blindelings massa’s content maken en de wereld spammen met je zogenaamde belangrijke boodschappen. Of je kunt even een stapje terug nemen aan de hand van de onderstaande checklist. Het doel is duidelijk, claim de autoriteit binnen je niche. Maak de niche beter met relevante content. Houd de nerds blij.

Waarom? Nerds rule the world! Hifi-nerds. Computer-nerds. Mode-nerds. Social Media-nerds. Houd ze blij, want zij hebben het geld en de tijd om in jouw nerderige content te duiken. Beter nog, ze doen het met passie.

Relevante inhoud
  • Wat is eigenlijk onze niche? Hoe breed of hoe nauw willen we deze definitie maken? 
  • Hoe zetten we dit af tegen onze onderneming?
  • Wat speelt er binnen onze niche? 
  • Welke vragen leven er onder onze nerds? 
  • Waar hebben zij moeite mee? 
  • Waar liggen ze wakker van? 
  • Kunnen we hier iets voor bieden? 
  • Kan onze kennis bijdragen aan het verbeteren van de situatie? 
  • Verwachten onze nerds dat eigenlijk van ons? 
  • Wat zeggen de huidige belangrijke nerds over deze niche? 
  • Welke content worden ze enthousiast over? 
  • Delen ze deze content ook? 

Relevante moment
  • Wat speelt er op dit moment in het nieuws? 
  • Kunnen we dicht op de ontwikkelingen een bijdrage leveren? Onze visie geven? 
  • Op welk moment willen onze nerds onze boodschap ontvangen? In het weekend of gedurende de week? 
  • Verwachten onze nerds dat eigenlijk van ons? Zijn wij de aangewezen bron? Kunnen we dit wel worden? 
  • Kunnen we inspelen op beurzen, evenementen of andere belangrijke momenten? 
  • Komen er voor onze nerds belangrijke moment aan? 


Relevante vorm en plaats
  • Zijn onze nerds lezers? 
  • Of kijken ze liever video? 
  • Of luisteren ze graag naar een podcast? 
  • Kunnen we onze kennis als PDF aanbieden? 
  • Of als online cursus? 
  • Willen ze via Social Media op de hoogte worden gehouden? 
  • Welk kanaal dan? 
  • Kunnen we iets doen op de relevante fora van onze niche? 
  • Kijkt onze nerd mobiel? Of via een pad? Of via de PC? 
  • Wat is de locatie van onze nerds? Fysiek of online. 


Relevante ontvanger
  • Hoe ziet onze nerd er uit? 
  • Is onze nerd een man of een vrouw? 
  • Jong of oud? 
  • Rijk of arm? 
  • Waar wordt onze nerd blij van? 
  • Is dit ook de nerd met het geld? 
  • En de macht om de aankoop te doen? 

Conclusie
Houd de nerds blij. Overtuig ze van je autoriteit binnen de niche. Claim de niche. Leef de niche.
Dat moet in principe niet zo moeilijk zijn. Als je durft toe te geven aan je innerlijke nerd. Wie wordt er binnen jouw onderneming blij van de niche? Als het goed is iedereen!

Gebruik de macht van de nerds in je onderneming en claim de toppositie binnen jouw niche.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage