Betrouwbare Social Media Content in 10 stappen

Social Media draait om een relatie. Een relatie gebaseerd op vertrouwen. Hoe zorg je met je content dat je als onderneming het vertrouwen van je klanten niet schaadt? Tien tips voor goede content voor je social media kanalen.

1. Leesbaar: Zorg dat het simpel blijft. Niet te veel jargon. Eenvoudig en niet te veel tekst.

2. Bruikbaar: Zorg dat je iets biedt waar ze ook echt wat mee opschieten.

3. Onweerstaanbaar: Bewijs je meerwaarde en expertise. Pak elke kans om die meerwaarde te bieden.

4. Herkenbaar: Zorg voor een eigen stem. De bezoeker moet zichzelf, maar ook jou erin herkennen.

5. Betrouwbaar: Als je een belofte maakt, kom deze dan na.

6. Leverbaar: Zorg dat als je wat belooft, dit ook fysiek bij de klant kan komen.

7. Tastbaar: Biedt niet alleen informatie, maar ook eens iets tastbaars; een korting of een leuke bijeenkomst.

8. Beschikbaar: Als iemand reageert op je content, wordt wel een reactie verwacht. Reageer en maak reageren eenvoudig.

9. Herhaalbaar: Zorg dat mensen kunnen en willen scoren door jouw bericht te herhalen.

10. Onmisbaar: Met het vertrouwen in orde, is het noodzaak je account onmisbaar te maken. Blijf zoeken en meerwaarde bieden.




Tweet

Labels: ,

Van Copy tot Content - Voor heldere en overtuigende teksten: Betrouwbare Social Media Content in 10 stappen

Van Copy tot Content - Voor heldere en overtuigende teksten

Copywriting Blog van strategisch copywriter Dimitri Lambermont

woensdag 6 oktober 2010

Betrouwbare Social Media Content in 10 stappen

Social Media draait om een relatie. Een relatie gebaseerd op vertrouwen. Hoe zorg je met je content dat je als onderneming het vertrouwen van je klanten niet schaadt? Tien tips voor goede content voor je social media kanalen.

1. Leesbaar: Zorg dat het simpel blijft. Niet te veel jargon. Eenvoudig en niet te veel tekst.

2. Bruikbaar: Zorg dat je iets biedt waar ze ook echt wat mee opschieten.

3. Onweerstaanbaar: Bewijs je meerwaarde en expertise. Pak elke kans om die meerwaarde te bieden.

4. Herkenbaar: Zorg voor een eigen stem. De bezoeker moet zichzelf, maar ook jou erin herkennen.

5. Betrouwbaar: Als je een belofte maakt, kom deze dan na.

6. Leverbaar: Zorg dat als je wat belooft, dit ook fysiek bij de klant kan komen.

7. Tastbaar: Biedt niet alleen informatie, maar ook eens iets tastbaars; een korting of een leuke bijeenkomst.

8. Beschikbaar: Als iemand reageert op je content, wordt wel een reactie verwacht. Reageer en maak reageren eenvoudig.

9. Herhaalbaar: Zorg dat mensen kunnen en willen scoren door jouw bericht te herhalen.

10. Onmisbaar: Met het vertrouwen in orde, is het noodzaak je account onmisbaar te maken. Blijf zoeken en meerwaarde bieden.




Labels: ,

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage