Content: one does not simply...












Content is king. Maar zoals Boromir al zegt: one does not simply write killer content. Not with ten thousand men could you do this. It is folly. Het is nog niet eenvoudig om te zorgen voor content die mensen willen delen. Content waar ze blij van worden. Content die ze ook daadwerkelijk lezen. Niemand leest? Toch?


Fout! 
Niemand leest graag over techniek.
Tot het moment dat je iets koopt waarvan de techniek je echt interesseert.

Niemand leest graag over je dienstverlening.
Totdat je de diensten echt nodig hebt.

Niemand leest graag over hoe hard je bezig bent mij iets aan te smeren.
Totdat je in een bui bent om eens fijn iets te kopen.

Niemand leest graag over hoe goed je onderneming is.
Totdat ik zaken met je ga doen.

Over content wordt veel onzin gesproken. Er heersen veel aannames.

Het moet zo kort mogelijk... Onzin!
Het moet zo simpel mogelijk... Onzin!
Het moet Jip en Janneke, mavo... Onzin!
Het moet vol met plaatjes staan... Onzin! Onzin! Onzin!

Je moet natuurlijk schrijven alsof niemand leest.
Je moet natuurlijk zo helder mogelijk zijn.
Je moet natuurlijk visuele prikkels bieden die je verhaal ondersteunen.

Maar hier komt het grote geheim over content:

I E D E R E E N leest.
Als het hen uitkomt.

Daarin zit de kracht van killer content.
Het is er altijd. Als jij het nodig hebt.
Op het exacte moment dat jij het nodig hebt.

Content is niet één tekst op je pagina voor iedereen.
Content is de juiste tekst voor de juiste persoon op het juiste moment.
Maar het moet er wel zijn.


Probeer dus niet een one-size-fits-all oplossing te bieden.
Kijk eens naar een webpagina als een lappendeken van content:


One type of content does not rule them all.
Van Copy tot Content - Voor heldere en overtuigende teksten: Content: one does not simply...

Van Copy tot Content - Voor heldere en overtuigende teksten

Copywriting Blog van strategisch copywriter Dimitri Lambermont

dinsdag 3 april 2012

Content: one does not simply...












Content is king. Maar zoals Boromir al zegt: one does not simply write killer content. Not with ten thousand men could you do this. It is folly. Het is nog niet eenvoudig om te zorgen voor content die mensen willen delen. Content waar ze blij van worden. Content die ze ook daadwerkelijk lezen. Niemand leest? Toch?


Fout! 
Niemand leest graag over techniek.
Tot het moment dat je iets koopt waarvan de techniek je echt interesseert.

Niemand leest graag over je dienstverlening.
Totdat je de diensten echt nodig hebt.

Niemand leest graag over hoe hard je bezig bent mij iets aan te smeren.
Totdat je in een bui bent om eens fijn iets te kopen.

Niemand leest graag over hoe goed je onderneming is.
Totdat ik zaken met je ga doen.

Over content wordt veel onzin gesproken. Er heersen veel aannames.

Het moet zo kort mogelijk... Onzin!
Het moet zo simpel mogelijk... Onzin!
Het moet Jip en Janneke, mavo... Onzin!
Het moet vol met plaatjes staan... Onzin! Onzin! Onzin!

Je moet natuurlijk schrijven alsof niemand leest.
Je moet natuurlijk zo helder mogelijk zijn.
Je moet natuurlijk visuele prikkels bieden die je verhaal ondersteunen.

Maar hier komt het grote geheim over content:

I E D E R E E N leest.
Als het hen uitkomt.

Daarin zit de kracht van killer content.
Het is er altijd. Als jij het nodig hebt.
Op het exacte moment dat jij het nodig hebt.

Content is niet één tekst op je pagina voor iedereen.
Content is de juiste tekst voor de juiste persoon op het juiste moment.
Maar het moet er wel zijn.


Probeer dus niet een one-size-fits-all oplossing te bieden.
Kijk eens naar een webpagina als een lappendeken van content:

  • Het is visueel - voor de kijkertjes.
  • De overtuigende tekst is kort, scanbaar en helder - voor de niet-lezer.
  • De koppen vertellen het hele verhaal - voor de snelle lezer.
  • De techniek is aanwezig als whitepaper - voor de techneuten.
  • Het is duidelijk waar je naartoe kunt voor je aankoop - voor de shoppers.
  • Het geeft vertrouwen in de onderneming - voor de wantrouwende lezers.
  • Het is eenvoudig te delen - goede content, daar houden we van.

One type of content does not rule them all.

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

<< Homepage