Full Service in een wereld van specialisten

Ooit gaf het een veilig gevoel. Full Service. Een one-stop-shop. Eén keer winkelen en al je online problemen zijn de wereld uit. In de begindagen van internet voelden we ons veilig bij een Full Service Bureau. Zij zorgden voor het design. Het gedoe aan de achterkant. Wij zorgden voor een beetje content door de corporate brochure online te gooien. En op de een of andere manier kreeg het een plekje op het Groote Wereld Wijde Web. Geen probleem.


Het Full Service Bureau heeft echter een groot probleem.
Vandaag de dag is iedereen een specialist.
En is internet een tikkeltje serieuzer geworden.
Van 'nice to have' naar 'must have'.
En kan het Full Service Bureau daar nog in mee?

Want voor elk aspect van een Full Service Bureau is een niche ontstaan van toegewijde specialisten.

Waarom zou je, je beperken tot de mogelijkheden van het bureau als je voor elk aspect de beste persoon kunt vinden?
Een vakidioot die niets beter te doen heeft, dan de hele dag bezig zijn met zijn of haar vak?
Een ZZP-er die maar één focus heeft - zijn of haar niche.
En bovendien een marginale overhead.
Computer op zolder. Klaar.

Het voordeel blijft natuurlijk het gemak.
In de basis geloof ik in de Full Service belofte.
Ik ben zelf toeleverancier van Full Service Bureaus en heb vaak genoeg aan de kant van de klant gezeten.
Eén gesprek met een consultant en het interne balletje gaat rollen.
Planning in de gaten houden.
Kwaliteitscontrole tussendoor.
En live met die website. We zien de factuur wel komen. Heerlijk!

Ik chargeer natuurlijk, maar toch voorzie ik een sombere toekomst voor de Full Service Belofte.

In een wereld waar iedereen met iedereen verbonden is, kent iemand altijd wel iemand die het beter kan dan jouw Full Service Bureau.
En ach die gun je toch ook wat business.
Vaak zijn ze ook heel wat sneller, want ze hebben wat te bewijzen die éénpitters.
Ze hebben geen structuren.
Geen openingstijden.
Geen gedwongen vrije dagen.
Geen pappa-dag.
Geen eindeloze vergaderingen.
Geen overhead.

En dan heb ik het nog niet eens over het steeds verder ontwikkelende online landschap.
Kun je daar als bureau allemaal mensen voor aannemen?
Want naast de website 1.0 wil een klant vaak ook Iets met Social Media.
En dat PR 2.0 klink ook wel leuk.
Kun je even wat Engagement bij elkaar trommelen?
Doe eens een Appje.
Laat ons eens viral gaan.
Oh trouwens... Kan dit ook mobile?

Blijft de klant bij de One Stop Shop... of gaat hij online shoppen?

Wat doe je om Full Service te blijven?
Bijscholen?
Inkopen?
Netwerken?
Achter de feiten aanhollen?

Full-service...
One stop shop...
Hoe lang nog?
Zeg het maar.

Van Copy tot Content - Voor heldere en overtuigende teksten: Full Service in een wereld van specialisten

Van Copy tot Content - Voor heldere en overtuigende teksten

Copywriting Blog van strategisch copywriter Dimitri Lambermont

woensdag 30 mei 2012

Full Service in een wereld van specialisten

Ooit gaf het een veilig gevoel. Full Service. Een one-stop-shop. Eén keer winkelen en al je online problemen zijn de wereld uit. In de begindagen van internet voelden we ons veilig bij een Full Service Bureau. Zij zorgden voor het design. Het gedoe aan de achterkant. Wij zorgden voor een beetje content door de corporate brochure online te gooien. En op de een of andere manier kreeg het een plekje op het Groote Wereld Wijde Web. Geen probleem.


Het Full Service Bureau heeft echter een groot probleem.
Vandaag de dag is iedereen een specialist.
En is internet een tikkeltje serieuzer geworden.
Van 'nice to have' naar 'must have'.
En kan het Full Service Bureau daar nog in mee?

Want voor elk aspect van een Full Service Bureau is een niche ontstaan van toegewijde specialisten.

Waarom zou je, je beperken tot de mogelijkheden van het bureau als je voor elk aspect de beste persoon kunt vinden?
Een vakidioot die niets beter te doen heeft, dan de hele dag bezig zijn met zijn of haar vak?
Een ZZP-er die maar één focus heeft - zijn of haar niche.
En bovendien een marginale overhead.
Computer op zolder. Klaar.

Het voordeel blijft natuurlijk het gemak.
In de basis geloof ik in de Full Service belofte.
Ik ben zelf toeleverancier van Full Service Bureaus en heb vaak genoeg aan de kant van de klant gezeten.
Eén gesprek met een consultant en het interne balletje gaat rollen.
Planning in de gaten houden.
Kwaliteitscontrole tussendoor.
En live met die website. We zien de factuur wel komen. Heerlijk!

Ik chargeer natuurlijk, maar toch voorzie ik een sombere toekomst voor de Full Service Belofte.

In een wereld waar iedereen met iedereen verbonden is, kent iemand altijd wel iemand die het beter kan dan jouw Full Service Bureau.
En ach die gun je toch ook wat business.
Vaak zijn ze ook heel wat sneller, want ze hebben wat te bewijzen die éénpitters.
Ze hebben geen structuren.
Geen openingstijden.
Geen gedwongen vrije dagen.
Geen pappa-dag.
Geen eindeloze vergaderingen.
Geen overhead.

En dan heb ik het nog niet eens over het steeds verder ontwikkelende online landschap.
Kun je daar als bureau allemaal mensen voor aannemen?
Want naast de website 1.0 wil een klant vaak ook Iets met Social Media.
En dat PR 2.0 klink ook wel leuk.
Kun je even wat Engagement bij elkaar trommelen?
Doe eens een Appje.
Laat ons eens viral gaan.
Oh trouwens... Kan dit ook mobile?

Blijft de klant bij de One Stop Shop... of gaat hij online shoppen?

Wat doe je om Full Service te blijven?
Bijscholen?
Inkopen?
Netwerken?
Achter de feiten aanhollen?

Full-service...
One stop shop...
Hoe lang nog?
Zeg het maar.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage