Social Media: weet jij nog waarvoor je het allemaal doet?

In een gezelschap van mensen die willen opvallen, is het erg opvallend als je niet probeert op te vallen.
Gerd de Ley
Vlaams schrijver


Even terug. Terug naar de basis. Ik vind mezelf niet zo leuk de laatste tijd. Zeker online niet. Zeker niet in de Sociale Media. Ik kijk naar mijn Twitter. Ik kijk naar mijn GooglePlus. Ik kijk naar mijn Pinterest. En ik vraag me af. Wie is die persoon? Ben ik dat? Ben ik echt zo veel gaan geloven in mijn eigen sprookje? Deel ik mijn kennis of duw ik mijn kennis? Wie IS dat?

Als je blindelings je marketing in de timeline duwt en geen oog hebt voor mensen... 
Dan zijn deze vragen niet voor jou. 
Maar als er een mens aan de andere kant zit.... Misschien dat je er iets mee kunt.

Geloof jij in je eigen sprookje? 
Ben jij je image? 
Weet je nog waarvoor je het allemaal doet? 

Hoeveel is nog authentiek?
Ben je jezelf soms kwijt?
Wie zie je in de spiegel?
Ben je dit ook online?

Is je Tweet jouw mening?
Is je update wat je werkelijk op dat moment doet?
Lees je alles wat je deelt?
Vind je alles even goed wat je deelt?

Is Brand belangrijker geworden dan Personal?
Is gezien worden belangrijker geworden dan zien?
Hebben de tools ons overgenomen?

Luister je nog wel eens? 
Echt?
Geconcentreerd?
Met aandacht?

Gaat het om kwantiteit?
Moet je elke dag iets?
Of gaat het om kwaliteit?
Geeft Social je stress?

Ben je ooit onzeker?
Hoeveel laat je van jezelf zien?
Ben je bezig met Media of echt met Social?

Ik ga even een stapje terug doen. 
Even opnieuw ontdekken wat ik nou wil met dit prachtige gegeven.
Social Media heeft veel in zich, maar waar het nu naartoe gaat... 
ik weet het niet.

Van Copy tot Content - Voor heldere en overtuigende teksten: Social Media: weet jij nog waarvoor je het allemaal doet?

Van Copy tot Content - Voor heldere en overtuigende teksten

Copywriting Blog van strategisch copywriter Dimitri Lambermont

vrijdag 11 mei 2012

Social Media: weet jij nog waarvoor je het allemaal doet?

In een gezelschap van mensen die willen opvallen, is het erg opvallend als je niet probeert op te vallen.
Gerd de Ley
Vlaams schrijver


Even terug. Terug naar de basis. Ik vind mezelf niet zo leuk de laatste tijd. Zeker online niet. Zeker niet in de Sociale Media. Ik kijk naar mijn Twitter. Ik kijk naar mijn GooglePlus. Ik kijk naar mijn Pinterest. En ik vraag me af. Wie is die persoon? Ben ik dat? Ben ik echt zo veel gaan geloven in mijn eigen sprookje? Deel ik mijn kennis of duw ik mijn kennis? Wie IS dat?

Als je blindelings je marketing in de timeline duwt en geen oog hebt voor mensen... 
Dan zijn deze vragen niet voor jou. 
Maar als er een mens aan de andere kant zit.... Misschien dat je er iets mee kunt.

Geloof jij in je eigen sprookje? 
Ben jij je image? 
Weet je nog waarvoor je het allemaal doet? 

Hoeveel is nog authentiek?
Ben je jezelf soms kwijt?
Wie zie je in de spiegel?
Ben je dit ook online?

Is je Tweet jouw mening?
Is je update wat je werkelijk op dat moment doet?
Lees je alles wat je deelt?
Vind je alles even goed wat je deelt?

Is Brand belangrijker geworden dan Personal?
Is gezien worden belangrijker geworden dan zien?
Hebben de tools ons overgenomen?

Luister je nog wel eens? 
Echt?
Geconcentreerd?
Met aandacht?

Gaat het om kwantiteit?
Moet je elke dag iets?
Of gaat het om kwaliteit?
Geeft Social je stress?

Ben je ooit onzeker?
Hoeveel laat je van jezelf zien?
Ben je bezig met Media of echt met Social?

Ik ga even een stapje terug doen. 
Even opnieuw ontdekken wat ik nou wil met dit prachtige gegeven.
Social Media heeft veel in zich, maar waar het nu naartoe gaat... 
ik weet het niet.

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage