Copywriting: wanneer ben ik overtuigend?

De slogan van deze website is: Voor heldere en overtuigende teksten. Wat helder is - en wat niet - is voor iedereen redelijk snel te doorgronden. We komen niet door de content heen als deze niet helder is. Maar wanneer ben ik eigenlijk overtuigend?



Het antwoord op die vraag is redelijk simpel. Ik ben overtuigend als ik heb gezorgd voor een verandering. En dan het liefst een positieve. Een verandering in:

Een eenvoudig model laat zien, wanneer je overtuigend bent:

Kennis, houding en gedrag


















Willen we overtuigend zijn, dan moeten we dus zorgen voor een positieve verandering in Kennis, Houding en Gedrag. De optimale overtuigende tekst spreekt dus ook deze drie elementen aan.


Waarom deze drie? Simpel. 

Wil je overtuigend zijn? 
Denk eerst eens na over de gewenste verandering in Kennis, Houding en Gedrag. 
En ga dan pas aan de slag. 
Dan werk je naar een duidelijk doel, met duidelijke munitie.
En ben je een stap dichter bij een overtuigde klant. 
Van Copy tot Content - Voor heldere en overtuigende teksten: Copywriting: wanneer ben ik overtuigend?

Van Copy tot Content - Voor heldere en overtuigende teksten

Copywriting Blog van strategisch copywriter Dimitri Lambermont

maandag 30 april 2012

Copywriting: wanneer ben ik overtuigend?

De slogan van deze website is: Voor heldere en overtuigende teksten. Wat helder is - en wat niet - is voor iedereen redelijk snel te doorgronden. We komen niet door de content heen als deze niet helder is. Maar wanneer ben ik eigenlijk overtuigend?



Het antwoord op die vraag is redelijk simpel. Ik ben overtuigend als ik heb gezorgd voor een verandering. En dan het liefst een positieve. Een verandering in:
  • Kennis
  • Houding
  • Gedrag

Een eenvoudig model laat zien, wanneer je overtuigend bent:

Kennis, houding en gedrag


















Willen we overtuigend zijn, dan moeten we dus zorgen voor een positieve verandering in Kennis, Houding en Gedrag. De optimale overtuigende tekst spreekt dus ook deze drie elementen aan.

  • Wil je de Kennis van de klant veranderen? Zorg voor feiten, onderzoeken, resultaten, metingen.
  • Wil je de Houding van de klant veranderen? Zorg voor emotionele triggers.
  • Wil je het Gedrag van de klant veranderen? Zorg dat niets een reactie in de weg staat. 

Waarom deze drie? Simpel. 
  • Kennis = ratio. 
  • Houding = emotie. 
  • Gedrag = reactie op je actie.

Wil je overtuigend zijn? 
Denk eerst eens na over de gewenste verandering in Kennis, Houding en Gedrag. 
En ga dan pas aan de slag. 
Dan werk je naar een duidelijk doel, met duidelijke munitie.
En ben je een stap dichter bij een overtuigde klant. 

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage