Social Media: de 6 V's

6 V’s van Social Media:


1. Vermaken: vaak onderschat, maar zorg dat het wel nog een beetje leuk blijft. Niet spammen. Niet alleen sales. Er mag worden gelachen.

2. Verbinden: denk aan je netwerk. Hou van je netwerk. Doe ook wat voor een ander. Het komt een keer terug.

3. Versterken: Denk bij elk artikel, elke blogpost, elke tweet; draagt dit bij aan mijn imago of doet het er afbreuk aan? Lijkt geforceerd, maar bijt zo nu en dan op je tong. Emoties kunnen online snel uit de hand lopen. En de schade is open en zichtbaar.

4. Vertrouwen: de basis van alles. Als ik je niet vertrouw, ga ik ook niet met je samenwerken. Bouw aan het vertrouwen door open te blijven. Door te verbinden.

5. Versnellen: Social Media zorgt dat contact snel kan gebeuren, wees hier klaar voor. Reacties worden gewaardeerd. En het liefst snel.

6. Verkopen: Denk zo nu en dan aan je persoonlijke call to action. Wees accountable voor je eigen onderneming. Zoals iemand ooit zei: social media is only a waste of time if you use it to waste your time. Niet alleen richten op sales (zie 1), maar je boterham moet ook worden gesmeerd.


Tweet

Labels:

Van Copy tot Content - Voor heldere en overtuigende teksten: Social Media: de 6 V's

Van Copy tot Content - Voor heldere en overtuigende teksten

Copywriting Blog van strategisch copywriter Dimitri Lambermont

donderdag 7 april 2011

Social Media: de 6 V's

6 V’s van Social Media:


1. Vermaken: vaak onderschat, maar zorg dat het wel nog een beetje leuk blijft. Niet spammen. Niet alleen sales. Er mag worden gelachen.

2. Verbinden: denk aan je netwerk. Hou van je netwerk. Doe ook wat voor een ander. Het komt een keer terug.

3. Versterken: Denk bij elk artikel, elke blogpost, elke tweet; draagt dit bij aan mijn imago of doet het er afbreuk aan? Lijkt geforceerd, maar bijt zo nu en dan op je tong. Emoties kunnen online snel uit de hand lopen. En de schade is open en zichtbaar.

4. Vertrouwen: de basis van alles. Als ik je niet vertrouw, ga ik ook niet met je samenwerken. Bouw aan het vertrouwen door open te blijven. Door te verbinden.

5. Versnellen: Social Media zorgt dat contact snel kan gebeuren, wees hier klaar voor. Reacties worden gewaardeerd. En het liefst snel.

6. Verkopen: Denk zo nu en dan aan je persoonlijke call to action. Wees accountable voor je eigen onderneming. Zoals iemand ooit zei: social media is only a waste of time if you use it to waste your time. Niet alleen richten op sales (zie 1), maar je boterham moet ook worden gesmeerd.


Labels:

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage